“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”

GEORGE TOWN – Tiga penunggang motosikal dilaporkan maut dalam kejadian kemalangan di Lebuh Raya Tun Dr. Lim Choong Eu menghala ke pusat bandar di sini pagi tadi.

LUAHAN IBU MANGSA KEMALANGAN ADA DI BAWAH SEKALI

Ketiga-tiga mangsa dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai akibat kecederaan parah pada badan dan kepala kira-kira pukul 5 pagi tadi.

“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”

Bagaimanapun, dua penunggang motosikal lagi dilaporkan mengalami kecederaan dan kini menerima rawatan di Hospital Pulau Pinang.

Kesemua mereka dikatakan berusia dalam lingkungan 20-an selain dua daripadanya merupakan adik-beradik.

Ketika ini, ramai sanak-saudara dan kenalan mangsa berkumpul di pekarangan Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang.

Maklumat lanjut berhubung kejadian berlaku akan menyusul sebentar nanti.

Menjengah ke laman facebook MamuJarum, dikatakan identiti ketiga-tiga penunggang tersebut telah dikenal pasti.

“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”

Antara reaksi netizen :

“Mati itu pasti….kita pilih lah kita nk kematian tu mcmna insyaallah kita merancang allah sebaik2 menentukn……al fatihah……semoga allah tempatkn mereka2 bersama2 dgn org yg beriman dri apa kebaikn mereka yg lepas2….amin” – Pokchan

“Harap sgt semua dlm ni kalau ada yg nak comment tolong la jaga kata kata jaga perasaan keluarga arwah…. Salah sorsng arwah tu adik dia pun baru ja meninggal tahun ni bulan 3 dan sekarang abang dia..saya mohon jaga la kata2 kita…. Terima kasih semua” – Emilia

“Lebih pada kesian kat ibubapa depa ini la..ssh pyh bg bsq tba2 meninggal dlm keadaan tragik mcm ni..emm..moga menjadi iktibar utk yg lain la..xda faedah pun buat benda2 mcm ni..takat kepuasan dri ni byk benda lain blh buat.. innalillah wa innailaihi rojiun..” – Nur Faiz

“Salam Takziah. Insaflah wahai anak2 muda yg kaki lumba. Ingatlah orang tua kat umah yg menjaga kamu dari kecil hingga dewasa. Sayanglah nyawa2 anda. Sekadar nasihat…” – YusRi

“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”
“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”

“KAMI KENAL ANAK KAMI”

Georgetown: “Kami kenal hati budi anak kami macam mana. Orang kecam macam-macam depa (mereka) tak fikir perasaan kami yang baru hilang anak,” luah Shahiril Rohaiza Ramli, 46.

Wanita itu adalah ibu kepada seorang daripada mangsa kemalangan maut di Lebuh raya Tun Dr Lim Chong Eu, di sini, hari ini.

Shahiril Rohaiza berkata, anaknya, Muhamad Eizreel Muhamad, 25, yang berkahwin pada usia muda mempunyai dua anak berusia lapan dan empat tahun serta bekerja sebagai mekanik di sebuah bengkel motosikal di Bukit Gedung, Bayan Baru dan difahamkan isterinya kini sedang hamil anak ketiga mereka.

“Arwah anak sulung daripada dua beradik memang minat dengan motosikal, daripada rangka, dia boleh bina jadi sebuah motosikal.

“Tetapi dia anak yang baik, bertanggungjawab dan ambil berat mengenai keluarga.

“Saya ada nasihat dia jangan bawa motosikal laju. Saya juga kenal kawan-kawannya. Mereka anak yang baik serta hormat orang tua,” katanya ketika ditemui di Jabatan Perubatan Forensik Hospital Pulau Pinang (HPP) di sini hari ini.

Shahiril Rohaiza berkata, sekitar jam 6 petang semalam anaknya ada singgah di rumah mereka di Kampung Tersusun, Sungai Ara dan berbual dengan adiknya.

“Tetapi saya tiada di rumah kerana bekerja sebagai pembantu klinik. Dia selalu sibuk dengan kerjanya tetapi selalu singgah ke rumah keluarga.

“Kali terakhir kami bersembang lama semasa Aidiladha lalu,” katanya.

Seorang lagi ibu kepada mangsa kemalangan, Mashitah Md Isa, 44, berkata, dia tidak menduga akan kehilangan seorang lagi anak iaitu Mohd Shazwan Hakim Mohd Abdul Sani 22, selepas anak ketiganya, Shazril Haikal, 20, terkorban dalam kemalangan jalan raya di Kedah, Mac lalu.

Suri rumah itu berkata, anak sulung daripada empat beradik itu mempunyai saudara kembar iaitu Mohd Shazwan Hafiz yang turut terbabit dalam kemalangan awal itu.

Katanya, Mohd Shazwan Hafiz masih menerima rawatan di HPP serta keadaannya kini stabil.

“Anak kembar kedua saya naik motosikal berasingan dengan abangnya. Kami sekeluarga baru bercuti bersama-sama di Cameron Highlands Selasa lalu dan arwah beli buah tangan untuk semua anak buahnya termasuk bantal peluk Upin Ipin kerana mereka pun adik beradik kembar.

“Arwah anak saya rapat dengan keluarga. Kalau dia berjalan ke mana-mana mesti ada sahaja barang yang akan dibawa balik untuk semua orang.

“Kami kenaI anak kami, orang kritik Iangsung tak fikir perasaan kami baru kehiIangan anak”

“Dia juga ada pesan kalau dia meninggal dunia, dia mahu dikebumikan di Balik Pulau sebab dekat kubur arwah datuk.

Katanya, kalau ada yang ingin melawat kubur datuk senang ziarah dia sekali.

Terdahulu, tiga maut manakala tiga lagi cedera dalam kejadian kemalangan membabitkan motosikal dan kereta di Lebuh raya Tun Dr Lim Chong Eu kira-kira jam 4.40 pagi.

Mangsa yang terkorban ialah Muhamad Eizreel Muhamad Roszadi, 25, Ahmad Haikal Naif Ahmad Nazrul, 19, dan Mohd Syazwan Hakim Mohd Abdul Sani, 22.

Untuk tonton video penuh, anda boleh pergi ke Facebook Mamu Jarum.

Tonton Video :

Sumber Kosmo, Mamu Jarum, HM

About Zarul Zainal

Check Also

Seorang ayah cuba seIamatkan anak tergeIincir daIam sungai tetapi gagaI, 2 beranak meninggaI dunia Iemas.

Dua beranak mati lemas selepas si ayah tidak berjaya selamatkan anaknya yang tergelincir ke dalam …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

18 − sixteen =