SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi

“ Meluat aku.. Bini dah mati baru nak menyesal lah konon.. Pergi sana terjun gaung.. ” – netizen

Foto sekadar hiasan. Assalam semua pembaca. Aku tahu kenapa bini aku lari. Dulu aku jahat, tak kerja, bini aku senyum je pelihara biawak hidup. mak aku adik bradik aku semua benci aku, tapi bini aku tetap hormat dan sayang aku. bini aku sabar je aku maaki aku pkul dia tak berenti doakan aku ajar aku solat ajaraku baca quran sampai aku jadi baik sikit la.

Bila aku jadi baik aku memang sayang sungguh kat bini aku ye la mak aku pun tak pernah paksa aku solat.. dulu mak aku pun tak pernah marah aku buat jahat, mak aku macam tak peduli dia buat kerja dia je.

Berniaga kedai makan sekarang bila aku dah baik sayang ank bini, rajin kemsjid,dan ada sikit rezki Allah bagi aku..mak aku pulak ambik peranan.dia ajar aku secara halus suruh aku benci bini aku aku tak perasan.

SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi

Aku cukup berkira dengan bini dalam soal duit. padahal bini lah yang hari2 bagi makan pakai aku dengan titik peluh dia duit dia. tak pernah dia berkira.

Bila aku berduit aku kedekut.
Satu hari bini aku takde duit dan anak baru mula skolah biasa la rezki ada pasang surut.aku masa tu ada duit.korang tau tak.

SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi
SbuIan aku bgi RM1OO jer kat bini, mak aku bgi byk. Smpai bini aku mningaI, sebentuk cincin pun aku xprnh beIi

Sampai lah dia dah pergi. dia mengal dunia. dia mngal secara mengejut.petang tu kami bergduh. aku ni entah lah. bini aku buat dah betul tapi aku nampak jugak salah dia.aku maAki dia.

Aku nampak dia menangis masa solat. malam nya lepas solat isya dia jatuh pengsan. Allah dah ambik dia dari aku. mesti semua boleh bayang perasaan aku dan tangisan aku masa tu.

3 tahun aku derita macam orang gila..kata doktor sebab2 dia mnggal ada pembuluh drah yang pecah sebab hentakan lama.

aku teringat.adakah sebab aku yg selalu pkul dia dulu2 tanpa ehsan.aku buat bini aku mcm binatang.

Sekarang bini aku dah takde.Allah dah ambik bini aku. sebulan lepastu anak aku pula pergi tinggalkan aku. aku menyesal sebab tak pernah cuba puaskan hati anak dan bini aku.

Aku selalu buat dia sedih tapi dia selalu senangkan hati aku.ikut kata aku.aku tengking pun dia sabar.aku pkul dia pun dia maafkan aku.dah 5 tahun bini aku pergi.aku pernah kawin lagi.bertahan 3 bulan je..

Sumpah. tak ada wanita sebaik aruah bini aku.aku taknak kawin lagi. takde dah yang sebaik bini aku. Sayang.abang harap sayang ampunkan abang.hari hari abang rindu sayang.rindu anak kita.

Abang tahu sayang selalu skit2 badan skit kepala.sayang selalu tak sihat.tapi abang tak kisah.abang biarkan sayang berfikir soal duit dan rumah.abang biarkan sayang tertekan dengan sikap abang.

Kalau sayang kembali pada abang semula.abang janji abang nak bahagiakan sayang.nak suruh sayang rehat tampa fikir hal duit belanja dan semua.abang nak jaga sayang.

Abang taknak sayang buat kerja rumah abang nak sayang rehat macam sayang jaga abang dulu.abang rehat.abang tak fikir duit ada ke takde ke.yang abg tahu abg boleh dapat abang nak.terimakasih sayang.

YaAllah. abang menangis saat menulis ni.sayang adalah cinta abang dunia akhirat.abang redho keatas sayang semua nya.

NUR AIN, AWAK ISTERI TERBAIK. abang dah jadi bilal msjid kampung kita sayang. abang dah tunaikan impian sayang untuk jadikan abang bilal dan imam walaupun sayang tak sempat tengok. terimakasih sayang didik abang kenal Allah.

Apa pendapat anda?

About Zarul Zainal

Check Also

“Bnyk kali sya pesan jangan mandi pantai..” Jumpa m4yat di celah batu, Qhalisya mninggaI dunia lem4s di Pantai Tanjung

KOTA TINGGI: “Hari jadi saya kali ini akan saya ingat sampai mati. Saya sedih sangat… …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

twelve − 8 =