LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah

“ Ya Allah.. hari tu kat Perak, ni kat Kelantan pulak. Semuanya sebab harta pusaka. ”

MACHANG – Darah daging bertukar musuh akibat harta. Begitulah nasib seorang abang yang ditetak menggunakan sebilah parang oleh adiknya sendiri hanya disebabkan berebut hasil tanaman jagung yang diusahakan di atas tanah pusaka milik arwah bapanya di Kampung Tualang Keliki di sini, Jumaat lalu.

Difahamkan, sehari sebelum kejadian, telah berlaku perselisihan faham di antara suspek  yang berusia dalam lingkungan 20-an dengan kakaknya berusia 30-an kira-kira pukul 9.30 malam, lapor Kosmo!

LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah

Pertelingkahan itu dipercayai berpunca daripada kutipan hasil tanaman jagung yang diusahakan di atas tanah pusaka milik arwah bapanya sebelum dia nekad untuk menghunus sebilah pisau kepada wanita itu.

LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah
LeIaki TergamakTet4k Abg Kndung Berebut HasiI Jagung Atas Tanah Pusaka Akhirnya Mnerima Padah

Menurut Mohd Zahir, pihak polis telah berjaya mengesan keberadaan suspek sebelum dicekup di kawasan kebun jagung di belakang rumahnya kira-kira pukul 3.20 pagi pada Sabtu lalu.

Katanya, ujian saringan air kencing mendapati suspek positif dadah jenis methamphetamine selain mempunyai rekod lampau berkait kes jenayah dan satu kes dadah.

Antara Reaksi Netizen:

“Kesiannya.. semoga cpt sembuh Dan mudah mudahan satu hari nnt ttp dpt brbaik mcm sediakala.. xda gunanya pn kita nk brbalah sesama ahli kluarga, trutama demi nk hrta dunia yg smntara smpai brgduh dan brmusuhan.. nsib baik xmati abg kita tu kalau tak hbis rosak masa depan. Semoga kita smua ambl pngajaran dan iktibar supaya dijauhkn dari musibah yg sama insyaAllah” – Aiman

“Semakin hari manusia semakin hilang pedoman..nilai2 manusiawi sudah semakin pupus ..bertindak dgn undang2 sendiri seperti tuhan..” – Khairil

“Apabila dadah sudah menguasai diri segala apa2 pn bleh terjadi… Semoga menjaga iktibar buat kita semua juga utk diri sendiri..” – Fadzli

“Biasala bab harta adik beradik blh berparang blh bermusuh.jenis pemalas,sibuk nk makan duit harta mak bapak,konon kaya sgt la klu dpt harta tu? sekejap je,lama2 habis la Jenis org mcm ni sbb x pernah rasa puas.belajar la cari harta sendiri,usaha sendiri bkn dok harap harta mak bapak,baru rasa puas” – Nurul

“xdk bhagian msing2 ka untuk ank2 arwah bapa ya. sbb berebut2 plk. bole ja tnam ikot tnh msing2…suspek plk positif dadah, patut la .” – Cik Fitrah

Sumber: Kosmo!

About Zarul Zainal

Check Also

-“Skuat mna pun psti kalah dengan riindu..”- Tular Viideo Berdua Dengan Syamsul, Rmai Doakn Puteri Sarah

Menerusi satu perkongsian video yang dikongsikan oleh pemilik akaun Tiktok Puterisarahliyanaa yang merupakan akaun fans …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen − twelve =