Mcm2 f1tnah aku terima sbb famili suami xsuka. Lps dpt ank, dituduhnya suami jd “kambg hitam”. Sbb nekad 2tahn kami mghilg. Tiba2 dpt call nenk sdg naz4k.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam semua pembaca.. Aku nak luahkan kisah hidup aku… Aku dah brcinta dengan suami 4 tahun sebelum kami berkawin… Alhamdulillah akhir nya kami bersatu…

Macam ni aku mulakn cerita, Aku kawin dengan suami tanpa restu orang tua suami… mase nikah dan majlis, famly suami memang lagsung tak hadir kat majlis kami tu. Famly suami memang tak sukakan aku dari dulu lagi… Aku sendri tak tahu punca nya Dan Ada orang telah mengapi apikan famly suami,

sampaikn famly suami percaya kata2 si syitan tu.. Dan benci kat aku..Aku difitnah macam2… Tapi aku diamkn je, sebab aku tahu tu semua tak betul, cuma aku di fiitnah.. aku yakin Allah ada dengan aku, Allah tahu mana yang betul. Selang bebrapa bulan, aku buat keputusan untuk bernikah dengan suami walaupun banyak halangan..

Lepas nikah, alhamdulillah, selang beberape bulan, Allah terus hadirkn zuriat comel buat kami.. Memang happy sangat… Dalam tempoh aku mengandungkan anak aku tu, Allah sekli lagi uji aku min, family suami cakap dengan suami yang suami adalah kambing hitam untuk anak aku kandung.

Sedih sakit hati marah semua ada… Aku tertekan sangat sampaikan aku terdetik nak bnuh bayi aku.. Tapi Allah masih kuatkn Ment4l aku lagi untuk bertahan… Selang beberapa bulan aku selmat lahir kan anak sulung aku, memang comel sangat muka memang sbijik copypaste muka ayah dia lah.

Suami ada hantar gambar anak kami kat mak mertua aku, tahu reaksi dia ,dia tak mengaku tu cucu dia, dia boleh cakap tah siapa2 tah bapak budak ni… Sedih g1la.. Terguris hati suami aku.. Menangis bile mak sendiri cakap macam tu.. Kami sabar.. Kami buat tak tau je.. Dia nak cakap apa pun..

Cuma Kami yang tahu tu anak kami, drah daging kami. Mak mertua tak habis2 cakap tu bukan cucu dia.. aku tekad cakap dan ajak untuk buat ujian DNA.. Mertua terus senyap… Ment4l hampir goyang juga lah masa tu, tapi kami still bertahan lagi slagii boleh, dengan dalam pantang nya lagi masa tu…

Nasib baik aku tak meroyan. Suami aku sentiasa ada je dengan aku.. Alhamdulillah suami memahami dan suami aku yang banyak berpihak untuk pertahankn aku dari fittnah famly suami.. Lepas aku habis berpantang, kami berbincang untuk pulaukn famly suami.. 2 tahun min kami senyapkn diri…

Bahagia g1la aku.. tak ade kata2 lagi yang macam2 dah aku dengar dari mulut dorang sebab famly suami tak dpt cntc kami… Sebab kami tukar no fon.. Tiba2 1 hari tu aku dpat panggilan dari mak mertua aku… Ya memang aku kenal nom fon tu.. Tapi aku tak jawab.. Dia terus call dan call..

Aku pon tak tau mane dorang dapat no fon aku.. Dan aku try angkat call tu dan mak mertua aku yang sedang bercakap. Dia bagi tahu yang nenek suami aku ni tengah nzak.. Dan minta suami datang ke rumah famly suami secepatnya… Sebelum buat kptusan untuk pergi kesana, Suami ajak aku pergi sekali..

Aku cakap aku tak akan jejakkn kaki aku ke sana. S4kit hati ni masih lagi panas.. tahap brdendam tu membuak2… Suami aku pulak buat keputusan, kalau aku tak nak ikut, dia pon tak nak pergi… Aku kesian kan suami, aku ikutkan lah juga kot2 tak sempat nak tengok nenek nye buat yang trakhir kalinya.

Tiba nya kami kat sana, aku rasa macam lain macam.. Macam ada yang tak kene.. Aku masuk je, famly suami smua ada tengah berkmpul.. Happy je dorang, tak ade rasa sdih langsung tak sama sekali. dengan situasi khabar yang kami dapat.. Tak banyk cerite, kami terus pergi tengok nenek suami…

Hurmm… Kami tertipu dengan lakonan dorang… Demam je pun.. cuma tak berape sihat nenek nye, mybe rindukn kan cucu dia (suami) lah tu kot, 2 tahun lebih tak jumpa.. Masa firsy time datang tu, macam tak ade apa yang berlaku antara kami dan family suami… Pelik jugak lah masa ni..

G1la apa tah dorang tiba2 berubah sampai macam tu… Setengah jam je kami kat situ, terus kami angkat kaki blik… skit hati tu masih membuak2. Oh ya, sebelum tu aku ada 2,3 kali termimpikan mak mrtua aku sebelum dia contact kami tu.. Dan masa ni lah famly suami tiba2 terima kami blik dalam kluarga dia…

Tak tahu punca dari mana dorang jadi macam tu.. Mungkin Allah dah tunjukkan kebenarannya… Aku pun macam rasa tak pcya, cucu yang dulu dia anggp bukan drah dging dia. Sekarang dia menatang cucu dia tu macam minyak yang pnuh… sayang sangat2 kat cucu dia tu..

Jujur smpai sekarang aku tak dapat jwpan nya kenapa dorang jadi macam tu… Sekarang hubugan aku dengan famly suami baik2 sahaja. Tapii hati aku ni macam tak boleh nak trima dan percaya seratus peratus lagi.. Aku tengah cube ikhlas kan apa yang terjadi dulu.. Doakan aku ya… Semoga hubungan kami kekal sampai bile2… Trima kasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Comments

No comments to show.