Aku trp4ksa biarkan dan lihat kecurangan suami depan mata dan di rmh sendiri. Lps pantang aku nekad.

Gambar sekadar hiasan. Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam admin, harap tolong hidekan siapa saya ya. Saya hanya mahukan pendapat dan pandangan dari warga Fb.

Apa yang saya ingin sampaikan dalam penceritaan saya ni, saya sedia di kecam di atas kebod0han diri saya sendiri. Cerita dia bermula macam ni. Saya merupakan seorang isteri dan mempunyai seorang orang anak, yang kedua bakal di lahirkan tidak lama lagi. Entah macam mana saya nak mulakan ya? Saya sedih min.

Sangat – sangat Tak tahu nak cakap macam mana dengan sikap suami saya sendiri. Sekarang saya tengah hadapi kecurangan suami saya di dalam rumah saya sendiri. Ya, memang pelik tapi itu lah hakik4t yang saya sedang saya aIami ketika ini. Sejujurnya, saya dah tawar hati dan tiada satu pun perasaan sayang dan cinta pada suami lagi.

Tetapi dek kerana saya masih pregnant dan tidak bekerja saya perlu kan dia untuk kelangsungan hidup untuk berikan makan pada anak saya dan diri saya sendiri. Sebab itu juga asbab saya terp4ksa butakan mata suami saya membuat kemurkaan depan mata saya sendiri dengan kekasih dia.

Yang dia kata kan pada saya dia mahu bernikah dengan kekasih dia. Kekasih dia adalah orang seberang. Janda anak 1. Kekasih dia ni bekerja, tapi nak kata membantu sangat dalam kewangan tidak pun. Saya sampai jual HP saya sendiri untuk berikan makan pada anak saya. Tapi entah lah!! Mesti ramai yang tertanya kenapa saya tak pergi tinggalkan suami je.

Bukan tak nak tinggalkan. Saya dah plan bila saya dah bersalin nanti, saya akan kerja. Masa tu saya dah ada pendapatan saya sendiri dan saya akan failkan fasakh. Terus terang saya katakan saya tersiksa sangat dengan maksi4t yang suami buat dengan wanita tu. Dia seorang yang panas baran. Tetapi dia tak pernah sikit pun sentuh saya pukuI ke apa tidak pernah.

Paling – paling pun m4ki hamun h1na. Itu semua dah semacam jadi bahan makanan saya. Dan dia akan lepaskan amarah dia pada barang – barang dalam rumah nie. Hubungan kami dah lama t0ksik dan hambar. Sebelum dia curang lagi kami memang dah tak boleh nak bersama lagi. Tapi suami saya ni dia memang jenis pandai memujuk.

Saya ni plak seorang yang hati cepat memaafkan. Tetapi kali ni saya nekad saya akan bercerrai dengan suami saya cuma keadaan sekarang ni mem4ksa saya untuk teruskan bersama hanya demi anak – anak dan untuk saya lepaskan bersalin anak kedua saya. Saya bukan tiada keluarga saya.

Ada min, tapi saya masih lagi jaga a1b suami supaya family saya tidak ketahui apa yang dia dah buat pada diri saya sekarang nie. Saya tahu apa yang saya buat ni memang berd0sa. Saya hanya berserah pada Allah swt. Moga Allah ampunkan d0sa saya ketika ini.

Saya tak tahu kenapa saya bod0h sangat – sangat membiarkan suami bersekedudukan dengan wanita lain bersama saya dan saya cuba untuk terima yang dia bakal madu saya. Tetapi saya tawar hati, saya memang akan failkan cerrai. Saya tak berdaya nak melakukan apa – apa masa sekarang kerana saya tengah sarat mengandung.

Saya dah banyak kali minta cerrai tetapi suami berkeras tidak mahu lepaskan saya dan dia kurung saya dalam rumah. Saya seumpama hidup dalam ner4ka dunia sekarang ni. Kekasih dia pun langsung tidak memikirkan kesalahan yang dia dah buat.

Malah dia lebih control suami saya seumpama saya ni orang asing di rumah sendiri dan dia bagai raja dalam rumah ni. Apa – apa semua suami lebihkan dia dari saya. S4kit saya tanggung sendiri. Check up pun sendiri. Kadang saya terfikir kenapa saya bod0h sangat sampai macam ni. Ke suami saya bom0hkan saya?

Tapi saya dah janji dengan diri saya dan saya berjanji dengan semua yang baca luahan ni. Saya akan tuntut cerrai bila lepas pant4ng nanti.. Saya tak tahu nak luah pada siapa dan saya tak tahu kenapa akhir – akhir zaman ni ramai suami berlaku curang?? Saya ingat orang lain aIami lebih teruk, tetapi saya rasa, kisah saya yang paling tragis sekali.

Sebabnya melihat dan hanya simpan dan pendam dengan kecurangan suami di depan mata dan di rumah sendiri. Min, mohon semua doakan saya kuat hadapi smua ni sehingga saya habis pant4ng ya. Untuk peringatan pada semua wanita lebih – lebih lagi yang memerlukan kasih sayang tu. Tolong lah bila dah tahu dia tu suami orang ke tunang orang ke?

Elakkanlah, jauhkan diri. Sebab awak bahagia di atas pend3ritaan orang lain. Ye memang salah atas suami sendiri tetapi kita perempuan Allah berikan akal fikiran. Fikirlah sedalamnya bila berhubungan dengan suami orang. Janganlah mementingkan diri sendiri. Tau kan kifarah? Jangan ingat awak tak akan dapat kifarah.

InshaAllah awak akan terima baIasan dari Allah. Malah lebih teruk lagi kerana mengani4ya isteri yang halal buat kekasih awak tu. Sekian semua. Harap dapat berikan kata – kata semangat pada saya yang sedang berIawan dengan takdir. Dan ujian ni amat besar sekali yang saya pun tidak mampu lagi untuk menerima tetapi perlu kuat demi anak – anak. Assalam.

Komen Warganet

Ida noor – Jgn duduk tunggu shj waktu bersalin. Cuba cari jalan terdekat kumpul bagan bukti. Tambah suami buat mksiat dlm rumah. Ambil gambar, video, simpan geran rumah @ apa shj dokumen harta yg ada.
REPORT PD PEJABAT AGAMA, BIAR SUAMI N WANITA TU DITANGKAP BASAH…. LG SENANG PROSES TUNTUT CERRAI PUAN.

BERTINDAK SEGERA !!! JGN BIARKAN IA TERLALU LAMA KRN PUAN SKRG SEDANG PREGNANT, BERI KESAN EM0SI PD PUAN N ANAK. ANAK PUAN YG SULNG LIHAT CTH X BAIK DARI AYAHNYA PUN LG X BAGUS. kalau kluarga puan mampu, jgn disimpan lg aiib suami… Terus shj adu pd kluarga spy puan boleh kluar tinggal dijaga ahli kluarga lg slamat. Lps pantang baru kerja utk anak.

Khairunnisa Niesz – Mintak tolong kawan kau bawak kau pergi pejabat agama. Minta pandangan pasal kalau Isteri pertama tak bersetuju dimadukan apa tindakan yg boleh dilakukan. Kemudian tanya pandangan macam mana nk buat tuntutan fasakh..

Nur Nur – Memang la sis pikir anak tapi kita ada mak ayah. Sis nak tanggung d0sa ke benarkan diorang buat maksi4t dalam rumah tu. Kita ada mak ayah, balik je rumah mak ayah. Jangan nak jaga maru4h suami sampai halalkan benda har4m. Benda macam ni kena Iawan.

Sis berd0sa tau bersubahat bagi buat maksi4t. Takkan la mak ayah kita nak buang kita, mesti la dia jaga kita. Ni kan pula cucu dia. Tapi ikutlah sis nak buat macam mana. Yang penting sis simpan bukti ambik gambar senyap – senyap ke suami curang, bawak pompuan bersekedudukan dalam rumah, biar senang sis cepatkan proses cerrai.

Call JAIS biar kena tangkap basah. Ajar sikit biar dia tau d0sa. Kalau buat macam ni senang kes cerai sis nanti. Mintak segala jenis nafkah anak, nafkah iddah semua, jangan tak mintak.

Siti Nur Hafizah Rasidi – Semoga dipermudahkan awak. Ramainya pandai cakap. nak bagi makan anak pun dia terp4ksa jual HP, apatah lagi nak pi pejabat agama yang memerlukan banyak duit dengan urusan yang pelbagai dan susah. Yang penting tak nak susahkan ibu bapa yang mungkin tengah uzur dan tak sihat.

Dan belum tentu pegi pejabat agama sekali terus selesai urusan dia., mesti kene pergi banyak kali. Semua tu duit lagi. Betul, awak kerjalah, dah ada income buat lah yang terbaik untuk awak dan anak – anak. Saya doakan awak dimurahkan rezeqi dan segala perjalanan hidup dan urusan awak dipermudahkan. Kuatkan hati demi anak – anak, jaga diri dan jaga kesihatan.

La Li SA – Inilah masalah kita orang pompuan sekarang terlalu tunduk dengan lelaki. Kalau lelaki yang baik berguna tak apa, ni dah terang – terang tak guna. Apa la hasil atau faedah nak masih taat dengan lelaki macam tu. Sudahlah akak, jangan sia – siakan hidup akak. Berjuang untuk hidup akak sendri. Esok lusa baIas kalau ada peluang pergi baIas dend4m dengan dua orang yang tak guna tu.

Bee bee – Bertindaklah segera tak yah tunggu lepas bersalin em0si kita akn memberi kesan pd otak anak dn tingkhlaku anak yg dikandong tu. Membiarkn m4ksiat depan2 lagi berdosa subhat tak tau hukum ni langsong taknak belajr baca or berkawan kesiannya dik.

bangkit bangun paksa diri kuatkn semangt baliklah pd kluarga siapa lagi boleh tolong walau kluarg kita miskin sekali pun. Hidup dah lah susah tiada adap dn agama sian buat apa duk ngn org camtu. Dah bersalin kt rumah mak dah pulih carilah kerja.

Sumber mediaciteheboh