3kali buat 1VF tp gagal, semuanya krn suami mndul. 20 thn setia, suami kant0i buat 1VF dgn org lain.

Gambar sekadar hiasan. Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam semua. Saya Kak mim dah berkahwin 20 tahun lebih. Bahagia bersama suami tercinta.

Setelah 5 tahun kahwin kami dapati Suami tidak dapat memberikan zuriat secara normal kerana tiada sprma dalam air ma ni nya. Kami terpaksa melakukan bby tabung uji (1vf) jika ingin mendapatkan zuriat. Jadi kami berdua nekad bekerja keras kumpul duit untuk buat ivf. Sama2 susah sama2 berjimat.

Dari kerja dengan orang sampai berjaya buka company sendiri ALHAMDULILLAH. Berkat duit yang sama2 kami kumpul kami buat 1vf. Tapi tiada rezeki. 1vf pertama kami gagal. Kami cuba lagi kali kedua. Tapi masih tiada rezeki. Cuba lagi kali ketiga tapi gagal juga. Mungkin tiada rezeki anak untuk kami didunia.

Jadi saya minta pada suami untuk rehat dahulu kerana terlalu penat untuk lakukan segala procedure 1vf tu. Berapa puluh jarum yg terpaksa dicucuk. Berapa jenis ubat yang terpaksa ditelan. Muntah demam s4kit badan. Walau semua bukan salah diri sendiri. Tapi saya sanggup demi zuriat kita bang. Nak dijadikan cerita.

Pada usia perkahwinan 15 tahun suami k4ntoi ada hubungan dengan pekerja kami sendiri. Cantik budaknya. Baik akhlaknya tapi kenapa sayang. Akak jaga awak dengan penuh jiw4 raga Awak datang dari kampung Akak bagi awak kerja Masa tu saya cakap dengan suami Kalau dia betul nak perempuan tu lepaskan saya. Kerana saya masih ada harga diri.

Saya layak untuk bahagia. Dan jika ada rezeki Doktor cakap saya terlalu subur dan mampu pregnant secara normal kerana saya tiada apa2 masalah. Tapi suami menangis pujuk saya yang dia akan putuskan hubungan dengan budak perempuan tu. Dia masih sayangkan saya. Dan budak tu pon dah berhenti kerja.

Tapi ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Semalam saya dapat tahu suami dah kawen dengan budak perempuan tu senyap2 di Thailand. Dah beberapa tahun. Dan sekrang budak tu dah pregnant hasil 1VF. Allah hancur luluh hati saya. Sebab tu saya tengok ada pengeluaran duit dari company sebanyak 30k.

Hati saya remuk abang. Selama 20tahun saya setia dengan abang. Saya sanggup dicemuh dikata mandul demi menjaga aiib abang. Saya sanggup dic4ci oleh orang2 tak kenal kerana kesiankan saya si perempuan tua yg tiada anak. Abang lupa ke kita sama2 bersusah payah mencari duit untuk naikkan company kita.

Duit hasil titik peluh kita berdua kita sama2 cari tempat paling mampu untuk buat 1VF. Tapi dengan dia abang terus buat 1VF di hspital swasta paling mahal. Dia hanya perlu tunggu sahaja duit dari abang. Tak perlu kerja keras. Tak perlu susah payah. Abang. S4kit nya hati saya bang. Saya terima abang apa adanya. Saya setia pada abang.

Tak pernah terlintas difikiran untuk mencari yang lain. Abang saya sayang abang. Sekrang saya dah tua. Dah tak mampu untuk berikan abang anak, ini balasan abang untuk saya? Abang. Maafkan jika selama perkahwinan ini saya tak jadi isteri yang sempurna. Saya cuba jaga agama saya, diri saya, cantikkan diri untuk abang.

Lillahitaala saya sayangkan abang. Saya ikhlas cintakan abang. Budak perempuan tu ada call saya merayu2 menangis minta maaf. Dia cakap dah cuba lari tapi hati dia tak boleh. Dia sayangkan abang. Dia cakap die tak kisah abang mandul dia sanggup kahwin dengan abang.

Memang awak sanggup sebab disaat awak tahu dia mandul dia dah punya segala kekayaan didunia ini. Cuba awak tahu dia mandul ketika umur dia 20an saat dia tak punya apa2. Sanggup tak awak terima. Dia hanya menangis dan minta maaf. Berulang katanya dia tak kan hancurkan rumahtangga saya.

Buat ibu bapa diluar sana tolonglah ajar anak2 perempuan tentang adab perkahwinan. Buat adik2 diluar sana. Percayala tak semua lelaki yang bujang tu tak mampu bahagiakan awak. Tak semua orang akan kaya secara tiba2. Semuanya perlukan usaha. Jangan terlalu cepat jatuh hati pada suami orang yang dah stabil pada usia 40-50an.

Jauhkan diri anda jika ada suami orang yang cuba dekati. Tak salah jika anda yang ambil tindakan. Benarlah kata orang. Suami yang TAK MAMPU akan berp0li gami, tapi SUAMI YANG MAMPU tidak akan berp0li gami kerana mereka tahu MAMPU itu bukan hanya sekadar Nafkah zahir dan batin.

Maafkan saya bang. Saya tak kuat. Saya perlukan ruang untuk bersendiri. Saya tak tau mana nk luah. Saya tiada kawan. Tiada siapa yang tahu pasal abang mandul kecuali ibu bapa abang. Sampai sekrang family saya sendiri tak tahu bang.

Mana saya nak pergi bang. Saya hanya mampu menangis seorang diri. Merayu pada yang ESA agar kuatkan hati saya untuk bangkit dari mimpi ini. Saya pergi bukan lama bang. Cuma sejenak untuk mencari kekuatan. Izinkan saya bang. As Salam.

Reaksi warganet

Norehan abu bakar – Ujian….berfikiran positif.. Puan dah buat ujian sebanyak dua kali..sepatutnya jgn terus berputus asa. Sehingga dah berusia tentu suami puan fikir puan dah tak mahu mengandung. Dia pulak ambik inisiatif cari wanita lain dan buat ujian terus dpt anak.

Norashimah idris – Hurmm…cik puan..dekatkn dr pd Allah lbih lg. then mohon pd Nya mna yg trbaik..brpsh or stay..dlm hal ni sbb ht..sbb x boleh ikhlaskn dr.so..pn ada sglanya..brpsh pn x mskin..alih2 s4kit ht je..tp klau truskn..brbhgi ht..aggplh..yg phit dtg tu..

blm tntu r4cun slmanya..dn pndg klmhn dr sndr..tp klau check pn mmg subur..brpsh cra baik..mohon Allah hdrkn seorg jodoh yg trbaik dn mmbhgiakn..srta ada zuriat (kahwini lki muda).

Aziezah aziz – Niee laa kehidupan manusia. Isteri sanggup dihiina demi menjaga m4ruah suami. Tp suami hanya penting kn diri sendiri. Perasaan sebegini hanya isteri yg terpaksa tanggung pahit maungnya. Bertabahlah shbt. Lebih baik shbt berterus-terang dgn ahli keluarga sendiri utk meringankan penderitaan.

Lakukn yg terbaik utk diri sendiri. Sbb syarikat atas perkongsian serta titik peluh bersama. Jd sediakn payung seblm shbt diketepikan dlm semua hal. Laki sebegini tkkan bertolak ansur or fikirkan shbt lg.

Tengku asmanie – Ujian…betina tu nak kan duit jer sbb tgok laki tu dah ada segalanya. cuba betina tu kenal time laki tu x punya apa apa..insyaallah perampas akan bercerrai juga akhinya.

Sumber seleksimedia