Lps putus tunang, mgrib je akak mracau. Jump kain kuning ad telur, bend tu ckp kalau pecah akak lumpuh.

Gambar sekadar hiasan. Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Hai. Aku Ayra (bukan nama sebenar) berasal dari kelantan.. sebenarnya aku nak cerita tentang perkara yang berlaku dalam keluarga aku.

Dah 6 tahun tapi benda ni tetap segar dalam ingatan aku. Masatu aku umur 18 tahun tengah Stpm. aku ada kakak kembar nama Aina dan Ainan. Aina kakak sulung aku dan Ainan kakak kedua aku. Ceritanya bermula ketika Aina berkenalan dengan seorang lelaki juga dari kelantan. Aku namakan dia Alif. Kakak aku berusia 23 tahun. Satu hari kakak aku bawak balik si Alip ni untuk dikenalkan dekat mak aku.

Dia kerja kerani biasa jer dekat KB .. penampilannya boleh dikatakan segak la.. aku pun tak berapa nak ambik tahu sangat kan.. diorang bercinta dekat 2 tahun tak silap..tup tup satu malam kakak aku si Aina ni balik rumah dalam keadaan nangis. Mak aku pelik dah kenape anak aku. Keesokannya Aina bagitahu dia dah putus dengan si Alif sbb kantoi buat benda tak senonoh dgn kawan baik kakak dia sendiri dalam kereta.

Sape tak marah wei. Mak aku cakap dia tak bape setuju sangat dengan di alif tu. Seminggu lepas tu si Alif datang umah utk mintak maaf dengan kakak aku.. Yang pelik,takde waktu lain ke kau nak datang ,waktu maghrib wei.. dia ajak berbincang dengan kakak aku tapi mak aku tak bagi..lepas tu aku tengok mata dia merah sangat ..macam kena r4suk..lepas tu dia blah .

Keesokannya waktu maghrib kak aku berteriak bertempik dlm bilik ..aku sedang akat lauk kat dapur terus lempar pinggan tu.. terkejut ..mak dan adik lelaki aku terus terjah bilik..tengok2 kakak aku sedang duduk mencangkung. rambut dia dahla panjang weii..terketar-ketar aku.. Aku amik wuduk dan baca ayat kursi letak lada hitam kat ibu jari kaki dia (suka tengok drama macamni lah jadinya) dan nak tahu.

kakak aku terjah aku dan c3kik tekak aku..serius macam nk m4ti aku..dia cengkam tu kuat.. bayangkan abah aku dan adik aku nak lepaskan tangan tu susah.. kitorang ada pnggil sorang lelaki.. bukan ustaz tapi dia boleh bab-bab ni.. Dekat semimggu kakak aku meracau tiap kali waktu maghrib ..dan tiap2 kali azan samada subuh ke zohor ..dia akan pasang lagu siam..

macam mengulit pn ada..bila kitorang tutup dia meng4muk sampai sanggup h3ntakkan kepala pada dinding rumah.. batu weii bukan papan bukan kayu..makin lama makin teruk.. sampai dia tak keluar rumah..dah macam nenek kebayan berkurung dalam bilik.. satu hari tu dalam jam 9 pagi dia bersiap-siap nak keluar. kitorang pelik.. mak tanya kau nk pergi mana.. dia jawab nak keluar jumpa alif.

Dia rindu alif. dia masih syg alif.. kitorang lagi pelik ..so biarkan je sebab tak syak apa2 lagi. Balik dr jumpa Alif ..maghrib jer dia meroyan ..and kali ni dia punya meroyan lagi teruk.. siap panggil nama alif ..alif ..kitorang dah syak dah..lepastu call sorang abang ni kitorang panggil abang mat .dia datang dan ruqyahkan kakak aku..masa abang mat ubatkan akak aku..

akak aku cakap tuan dia nakkan akak aku..so malam tu berlakulah dialog antara benda tu dan abg mat..so aku ringkaskan jelah. Benda tu cakap dia nakkan akak aku .kalau akak aku tak nak terima dia..dia akn pastikan akak aku m4ti ..akak aku tolak..malam tu jugak Abg mat buang benda tu ..untuk seminggu keadaan kembali kpd normal..

oh yaa yang kakak kembar aku si Ainan aku smbung jap lagi.. Lepas seminggu tu..kakak aku kembali dengan pekikan dan kena r4suk lagi..Call abg mat dia kata kejap lg dia datang..kali ni benda lain yg dia hantar… dia hantar beruk yang besar.. sebelum nk buang benda tu susah.. byk hari jugak la abg mat buat persiapan..dan tiap2 malam kitorang tak mampu nk lelapkan mata sebab beruk tu jalan atas bumbung rumah kitorang.

rumah dahla zink besi biasa jer..tak ke roboh nanya..oke sambung.. Satu hari kakak aku kena r4suk lagi waktu maghrib .benda tu kata rumah kitorang penuh dengan barang2..sekeliling rumah..tu yg menguatkan lagi benda tu .dan tiap kali aku mak dan adk beradik lain solat .. benda tu akan kacau..macam aku ..tengah sujud tetiba dia lalu ..kusyuk entah kemana.

tapi aku kuatkan hati.. aku dinding diri aku dgn ayat2 ruqyah yg aku mintak dr ustazah..mak aku kena kacau tarik selimut masa tidur.. paling teruk gangguan kitorang bila benda tu rasuk akak aku dan dia berlari keluar rumah .. dia punya larian tu fuhhh kalah maraton. laju sangat ..dan paling pelik.. sebelum abg mat datang benda tu meroyan teruk hingga tak mampu kitorang nk handle..

tp bila abg mat datang benda tu elok.. dia lari ..so abg mat trpksa panggil dia utk berdialog . Ok sambung sal barang disekeliling rumah aku..memang banyak sangat..abg mat yg paksa benda tu tuk bgtahu mana dia letak barang tu.. dia letak depan pokok jambu depan rumah aku.. dia tanam..gali gali gali ada bungkusan kain kuning ..bila bukak ad satu bijik limau diccuk lidi dan gambar kakak aku beserta nama penuh dan tulisan siam yg aku sendri tak faham ..

yg kedua seluruh rumah aku ditabur debu m4yat siam yang m4ti dibnh.. dan yang paling susah nak ambil satu barang tu.. dia letak kulit bab# atas bumbung rumah aku.. mcm mana dia letak aku tak tahu.. dan yang paling teruk satu malam tu dia tanam satu telur yang didalamnya ada satu jarum.. juga dibalut kain kuning .. benda tu cakap kalau telur tu pecah akak aku akan lumpuh..

masa buka kain kuning tu telur tu memang pecah.. so benda yg merasuk kakak aku tu ketawa.. hilaian yg sangat menakutkan dan dia cakap kakak aku akan m4ti..abg mat cakap kau bukan tuhan.. so lps tu benda tu lari balik rumah dia melahap nasi kot untuk r4suk esok pulak..hari2 tak pernah aman rumah .hinggakan jiran termasuk mak sedara semua datang tolong.. tolong ape.. tolong tengok jer.. haha hm.

Keesokannya kakak aku betul2 lumpuh.. masa dia nak bangun pagi kaki dy berat dan dia jatuh katil..dan pada hari yg sama kakak aku si Ainan ni cuti sem so dia balik nk tengok akak kmbar dia.. 3 bulan jugak kakak aku merana dgn keadaan separuh badan lumpuh..ramai ustaz kami dh panggil.free berbayar semua dah…pelbagai pusat rawatan kami iktiar tapi tiada yg sesuai ..buntu ..kuat sangat ke ilmu siam ..

ohh ilmu siam yg dia ambil tu dari tokong tidur di kelantan jugak..sape org kelantan dia tahu laa kawasan mana tokong tidur.. hehe.. Makin hari makin banyak gangguan yg kami kena.. aku student biasanya jam 2 pagi bangun study.. aku keluar nak bt air nescafe.. tengok2 ada lembaga duduk bertenggek atas meja makan di dapur sedang tengok aku.. meremang ..aku sedang taip ni pn masih meremang bila ingat balik…

aku masuk blik tutup lampu smbung tidur.. memang kecundang nk study..mak aku kena tindih ..adik aku kena alihkan tempat tidur..tapi akak aku kat U sana takde ape2 gangguan pun. Sehingga satu hari ada seorang ustaz yang datang ke kampung utk berhijrah ..dia la yg ckap..dia kata hatinya terdetik nk datang sini..rupa parasnya bersih .. likungan 30-an..nama dia ustaz Adam.. bukan ustaz dalam drama Nur 2 tu ye..

so ada la sorang hamba allah bagitahu dia tentang keadaan akak aku..so dia pn datang rumah aku dan tanya keadaan kakak aku sebelum ubatkan akak aku..rumah aku dia bersihkan dengan gunakan cuka getah dan air lada yg diblend dan dibaca ayat suci Al-Quran masa proses tu. gangguan beransur hilang.. Tak sampai seminggu mak dpt call dr pihak Universiti dari Utara cakap akak aku si Ainan ni kena gangguan ..

so mak aku suruh dia balik.. Dia balik tu bawak p jumpa ustaz..ustaz kata dia kena buatan orang..kami sekeluarga pulak dah..lepas satu satu hal yg datang..masa berubat tu dia cakap dia nak akak aku m4ti .. dia tak puas hati sbb akak aku dah sembuh dari lumpuh ..kitorang terkejut.. tahu ke tak ?? Yang lumpuh tu kakak kembar aku si Aina ..tapi yang kena ni Si Ainan..

so ustaz simpulkan kakak aku si Ainan ni terkena s1hir mungkin sebab nama diorang tertukar.. which mean sihir tu nak tuju kat kakak aku Aina tapi kene kat Ainan.. kakak aku si ainan ni kena lagi teruk.. dlm masa yang terdekat sebab dua2 orang kakak kembar aku terkena dlm masa yg sama..korang blh bayangkan..dan utk tolong kedua dua kakak aku ni.. badan aku telah dipinjam oleh sorang puteri..

dia bahasakan diri dia puteri bunga melur dr gunung ape entah aku pn dah tak igt sangat..ini berdasarkan kisah benar..korang percaya ke tak tu pilihan korang.. Okey sambung..kakak aku Aina ng Ainan dh dua2 kena..so nk kawal 2 dlm 1 masa memang susah an..ustaz adam ad sampaikan.. ad makhluk allah cuba nak tlg kitorang..tapi tak boleh.

xtahu laa knpe..keadaan kembali aman dlm jam 11 mlm ..aku tengok ustaz adam pn dh penat sgt..tp ttp kuatkan diri ..tiba2 aku rasa tubuh aku ditepuk dari belakang.. terus aku tak sedarkan diri.. Masa aku tak sedarkan diri tu ..rupanya puteri bunga melur yang pinjam badan aku.. macam aku cakap kat cerita sebelum ni.. puteri ni berasal dr gunung yg aku sndri tak igt..

dia datang sbb nk tlg kami sekeluarga.. rupanya dia penjaga keluarga kami dari jauh..ustaz tu sempat berdialog dgn puteri tu dengan badan aku..puteri tu cuma membalas jasa sbb dulu aruwah tok nyang aku pernah selamatkan mak puteri ni ..yg tu aku tak tahu laa..okey so dia datang sbb nak tlg kitorang.. Puteri tu cuba nk tlg melalui kakak aku si Ainan tapi tak boleh sbb dh terkena.. so dy cuba melalui aku dan dengan izin Allah boleh..

puteri tu akan tolong selamatkan kakak aku dr semua gangguan tu tapi memerlukan byk perkara seperti nak bunga 7 jenis termasuk bunga melur.. tapi bahagi dua la sbb kakak aku dua2 terkena ..lepastu kain sarung, selendang putih. Dia cakap dia akan kembali lps maghrib esok untuk selesaikan semuanya sebelum keadaan bertambah teruk.. puteri ni juga pesan suruh aku rest ckup2 sbb mlm esk akan jd mlm yg memenatkan bg badan aku..

Lepas aku terjaga mak dan ayh aku suruh aku tidur..kakak2 aku tidur di ruang tamu dgn mak aku..disebabkan terlalu penat mlm tu kami tdr dgn lena hingga pagi esok bila bangun dari tdr mak aku perasan kakak aku si Aina takde dekat dia tidur..jam masatu 6 pagi mak bngun solat subuh ..seluruh rumah mak cari tp xjumpa lpstu mak kejutkan ayh dan aku..

ayh bukak pintu luar tengok kakak aku si aina ni sdg berayun atas buaian yg diikat di pohon mangga.. dgn bernada sayu macam orang ulik baby2 tidur tu.. sayup2 jer..pintu semua kunci weii macam mana kakak aku blh kluar.. kitorang panggil dia suruh naik.. dia hanya bagi senyuman weii kat kitorang..meremang .. dah tiba2 kakak aku si Ainan meracau .. weii pagi2 lagi takkan dah start kot..

kitorang cuba ambil air yasin dan sapukan kat muka kakak aku ainan ..ayh aku plk sibuk tarik kakak aku Aina yg peluk batang pokok mangga sbb taknak naik..nak duduk dekat buaian tu..memang penat..nak tunggu lepas maghrib.. panjang betul haritu..haihh nasib2.. Jam 10 pagi mak ng ayh aku suruh tengokkan kakak2 aku sbb diorang nk kluar cari barang2 yg puteri melur nak..

aku ni pulak dah..kene duduk dgn si kakak2 hantu ke! ..takut woii.. So ikhlaskan ajer laa..sedang siap2kn lukisan yg cikgu ak mintak ..aku rasa macam ada orang tiup telinga aku..aku buat b0 doh jer..tapi dalam hati aduhai …lepastu boleh pulak dia belai rambut aku..ni dah melampau ni.. dia nangiss sayup2 jer..jauh sangat bunyi tu…sekali lagi rasa org tiup telinga aku terus berpaling..

tengok2 kakak aku si Aina ni sdg duduk membongkok ..aku buat2 berani..kak..wak gapo sini..gi main luar nuh…tiba2 dia jerit taknak.. aku nok make.. aku lapaaa.. aku nok ayam huuuu huu…ya allah masa ni aku dah gigil satu badan ..makk oiii ayah oiii bilaa nak balik…takut nii..aku terus mengucap sambil sapu tangan kat muka..bila buka tu dah hilang .. aku terus keluar tengok kedua2 kakak aku sdg tidur kat luar..habis sape cakap dengan aku tadi.

So aku ringkaskan.. malam tu lepas maghrib kakak aku macam biasa meracau menangis menjerit.. dua2 sekali weii.. hahahha…aku dah pening dah..ustaz adam pun sampai..kalini dia bawak kawan dia nama cik lie..dia kata tenaga tambahan kot2 jadi ape2..so masa tengah ruqyahkan kakak aku..ustaz adam suruh mak aku pakaikan selendang putih kat aku dari bahu sidai kat depan..

aku xtau nak jelas macam mana..macam puteri2 zaman dlu tu..lepastu aku diam ..aku dgr ad org bagi salam..aku tak jawab aku diam jer..kawan ustaz adam cakap dia dh datang..jawab salam..mak aku tanye salam ape..cik lie terus pandang aku.. okey dah faham ..aku terus jawab waalaikumussalam..lalu badan aku ditepuk dr blkg terus tak sedarkan diri..

Merawat kakak2 aku mengambil masa dekat2 5 jam..aku pun xtahu apa yg berlaku..mak aku ringkaskan puteri tu cuba bertolak ansur..pada mulanya benda tu taknak .. lepas tu puteri tu pksa ..akhirnya benda tu setuju nak buat perjanjian dgnnya supaya tak ganggu keluarga kami lagi.. kalau ganggu jugak puteri akan guna cara kasar..so pendekkan cerita.. benda tu nak satu ekor ayam kampung hitam yang disembelih d4rahnya diletakkan dalam mangkuk..

3 biji telur ayam kampung dan pulut kuning tak silap aku laa..semua tu perlu dilepaskan oleh kakak2 aku sendiri di pantai.. kakak2 aku perlu berjalan ke gigi pantai melepasi lutut dan lepaskan dulang yang ada benda2 yang dia nak tu..dia suruh lepaskan tepat jam 12 tgh mlm.. mulanya dia nak lutong yang d*****h..alaaa lutong yg macam beruk monyet tu..tapi mana kitorang nak cari..kesian lutong..

so puteri tu mintak tukar dengan benda lain ..benda tu nak ayam kampung hitam.. sib baikk ..fuhhh.. sebelum puteri meminta diri utk pulang dulu..dia akan datang dalam bdan aku utk temankan kakak2 aku dan ustaz adam di pantai.. takut jadi ape2 kot.. So dalam 1 hari iaitu malam keesokannya kitorang bertemankan cahaya bulan mengambang pergi ke pantai dengan barang2 yang benda tu mintak sebagai pertukaran..

kiranya dua dulang laa.sbb kakak aku dua2 terkena an.. Lepas maghrib mcm mlm smlm puteri melur pinjam badan aku.. sebelum kami pergi pantai tu puteri menyediakan air mandian bunga 7 jenis tu untuk kakak2 aku.. Jam 11 mlm kitorang bergerak ke pantai..tepat jam 12 malam kakak2 aku masuk ke pantai melepasi lutut dan melepaskan dulang tu..puteri tu pesan suruh penjaga temankan ..

dan lepas kakak2 aku lepaskan benda tu kepantai terus pusing belakang dan jangan pusing balik..kalau tak perjanjian terbatal .. Masa kakak aku lepaskan dulang tu ..kedua2 lutut kakak aku lembik ..jatuh dlm air..nasib ayh makk dan ustaz adam tlg..fuhhh…lps tu diorang jalan pusing belakang ..kakak aku si aina ni dgr suara lelaki panggil dia..

cakap “aina..abg sygkan aina..aina sini aina”..akak aku si aina ni nak pusing tapi ustaz larang..lepas naik ke atas.. bagaikan tersedar..kakak2 aku tanya kenapa diorang kat pantai malam2 ..mak pun cakap kat umh mak bagitahu..so kitorang pun balik..lepas balik..puteri masih dlm badan aku..dia meminta diri untuk pulang ke tempatnya..dia cakap dekat mak ..

aku telah dpt keistimewaan drpd puteri bunga melur dgn izin Allah kerana bagi izin dia pinjam badan aku kt dia..mak tanya apa ..tapi puteri cakap aku dan keluarga yg lain akan tahu dgn sndri.. lalu aku tersedar..dan rasa tubuh aku sgt berat dan lemah.. So sejak dari hari tu kakak aku dah baik..dekat 7 bulan kakak aku Aina merana dengan peny4kit pelik dia..tubuh yg kurus lidi kini semakin okey..kedua2 kakak aku semakin elok..

skrg Aina dah jadi isteri kpd seorang inspektor yg btl2 menyayangi dia ..kakak aku si Ainan pun dh hbis grad dan jd cikgu di kl .. Keistimewaan yang aku dpt Dr puteri bunga melur? Aku memperoleh deria ke-6 ..dan aku boleh mengubati mereka yg terkena gangguan atau h1steria.. tapi aku memilih utk diam dan simpan ..sbb aku taknak amik risiko.. lgpn aku xminat bab2 mistik ni and ye..aku pernah tgk wajah puteri bunga melur..

sangat cantik..terlalu cantik..pernah sekali aku dibawa puteri bunga melur ke tempat asalnya di gunung tersebut melalui mimpi..dia mahu mengajar aku perluaskan ilmu yg dia bagi..tapi aku menolak..asasnya shj aku boleh..deria ke 6 aku berfungsi dn mengubat walaupn sikit2..tapi aku memilih utk menolak.. bukan kerana aku takut..tapi dunia m1stik ni terlalu berbahaya utk seorang perempuan macam aku..

pendapat aku laa.. So setakat itu sahaja yg mampu aku kongsi mengenai keluarga aku..maaf kalau tersilap atau kurang menyenangkan ..utk kakak2 aku..semoga bhgia dgn yg trsyg ..utk org yg pernah meny4kiti kakak aku..kitoang dh maafkan ..semoga mndpt hidayah Dr Allah..dan pd para pembaca..jadikan pengajaran utk kita lebih berhati2..nk plih kekasih plih yg baik yg kita kenali..insha allah..sekian drpd sy..yg buruk dr sy..yg baik smua dr allah..tq sudi baca ..

Reaksi warganet

Myna ar – Aku sndri pnh alami kt rmh aku main buka tutup lampu…pintu kabinet terbukak sndri…ko rasa??? Demi ank2 ku kuatkn semangat…percaya ALLAH sentiasa bersama hambaNYA.

Aishah zaidiey – dlu adik aq yg bongsu lahir,penuh p3lesit n lembaga hitam dtg..aruwah atuk aq pandai ubat org,, masa tdur atuk aq bercakap2 macam mengigau.. tp sbnarnya dia tngah berinteraksi nan puteri melur..penjaga adik aq…

mmg setiap malam jumaat ,atuk aq pesan suruh baca yasin sbb dia sngat suka dgn org yg mengaji…hanya aruwah atuk n paktam aq yg prnah tngok puteri tu..subhanallah cantik sngat kata nya…tp jaga masa kecik je la…da besar ni xde da.

Sumber fiksyenshasha