‘Dlm Seratus Hari Tanpa Kita Sedar, Dia Dh Tunjuk Tanda Semua Tue..’

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Pemergian orang tersayang terutamanya ahli keluarga merupakan perkara yang sangat menyedihkan dan tidak dapat digambarkan dengan kata2. Begitulah perasaan yang dialami oleh Aisyah Fitri selepas pemergian adik lelaki kesaygannya iaitu Aidil Aiman Bin Rosidin.

Al-fatihah buat Arwh

Arwh hidap komplikasi buah pingg4ng

Menerusi perkongsian yang dimuatnaik Aisyah, dia memberitahu bahawa adiknya itu merupakan seorg ps4kit buah pingg4ng dan sudah 3 minggu arw4h adiknya itu tidak melakukan dialisis. Sehingga lah pada satu hari arwh ada mengadu yang dia s4kit dada dan mengalami ses4k naf4s.

Tanda-tanda sebelum arwh ‘pergi’ tinggalkan kami

Menceritakan kisah itu, Aisyah memberitahu bahawa mereka sekeluarga sudah mminta arw4h untuk menjalani dialisis tetapi dia enggan sebaliknya hanya menjawab keadaannya baik2 sahaja.

Dalam masa 100 hari sebelum mningg4l dunia, arwh dikatakan sudah menunjukkan tanda2 pemergiannya di mana deria rasanya sudah semakin hilang dan arwh lebih banyak meluangkan masa bersama keluarga. Arwh pada ketika itu lebih banyak mendiamkan diri dan hanya memerhati ahli keluarganya dalam diam sahaja.

‘Dia selalu baring dekat katil Aisyah’

Arwh byk berubah sebelm pergi

Tambah Aisyah lagi, arwh adiknya itu sudah berubah dan semakin manja dengan ahli keluarga sejak dia disahkan mengh1dap s4kit buah pingg4ng. Aisyah juga menyifatkan arwh sebagai seorang insan yang memendam rasa dan tidak suka menyusahkan org lain.

Dalam kesempatan itu, Aisyah turut mengingati orang ramai supaya lebih menghargai adik-beradik dan ahli keluarga ketika mereka masih ada di sisi.

komen warganet

Ye betul…mereka dah tunjuk tanda2 tu..kite je yg x paham…mcm tu la arwh mak kami dulu (xcident) sebelum meningg4l..die masak lauk kesukaan kami..pas masak die suap kami..bnyk die tunjuk..nauzubillah..kasih sayang nye hingga akhir ny4wa..kami syg mak..kami kehilangan nye di hari ibu..betul2 jatuh nye hari ibu..AL fatihah buat mak(dibaca).

Betul tue..arwh abah pun sama,die kata,die tkde selera makan,suka m’yendiri,kurang b’cakap klu b’cakap pun tknak pandang muka..Al Fatihah buat abah(dibaca).

sis dh rasa sbb sis baru je kehilangan adik lelaki sis….22hb mei ni msk 3bln…..mmg terasa seolah dia masih ade…cuma kdg2 rindu..rindu pd org yg dh xde ni lain….moga adik sis dan adik awk ditmptkan dikalangan mereka yg beriman….amin yra.

Biasanya Dalam saratus Hari tanda pertama badan mengel4r macam nak demam Dan kepala bergetar sekali waktunya Lepas asar masa Tu lah berlaku perubahan pada tingkahlaku. Ada Yang mula s4kit demam Yang tak baik baik berulang Kali muka kelihatan pucat sebenar salam malaikat m4ut sudah sampai. Kita je tak perasan hanya orang Yang berilmu je tahu tapi Kita pun sembunyikan tak beritahu dah meningg4l baru lah cerita Allah saja Yang tahu.

Sumber: Aisyah Fitri / Ohbulan
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.