Rebah semasa Brjuang, Jururawat Hamil 4 Bulan sah Mennggal disebbkn c0vid-19

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Seperti yang diketahui umum, wabak c0vid-19 terus menular ke seluruh dunia dan angka korban terus meningkat dari hari ke hari.

Barisan petugas barisan hadapan terutamanya mereka yang berada di sektor kesihatan setiap negara pastinya menghadapi tugas getir dalam menjalankan tugas mereka.

Berjuang melawan C0vid-19 bukanlah sesuatu yang mudah kerana pendemik ini telah menular hingga ke pelosok dunia.

Tumbangnya frontliner akibat pendemik

Menerusi satu perkongsian di Twitter, seorang pengguna media sosial itu telah memuat naik satu video seorang petugas kesihatan Indonesia yang terlantar dikatil dan menggunakan alat bantuan pernafasan kerana positif C0 vid-19.

Hamil 4 bulan

Frontliner tersebut yang hamil 4 bulan juga didakwa telah dibawa ke unit rawatan rapi (ICU) susulan keadaannya yang semakin krit1kal.

Dalam video tersebut, dapat dilihat rakan sekerjanya yang berada di tempat itu menangis sehingga terduduk mengenangkan rakan sejawat mereka tumbang dijangkiti pendemik.

Tidak dapat diselamatkan.

Video yang berdurasi 52 saat itu berlatarbelakangkan suara perakam yang turut sama menangis mengenangkan kondisi frontliner wanita tersebut.

Menurut daripada laporan sumber juga, petugas kesihatan itu serta kandungannya tidak dapat diselamatkan dan telah pun mennggal dunia

Tumbangnya seorang frontliner bermakna risiko untuk petugas kesihatan turut sama dijangkiti amatlah tinggi kerana berhadapan dengan beribu lagi pes4kit yang positif w4bak ini.

Semoga pengorbanan yang dilalui petugas itu dibalas dengan syurga buatnya kelak.

komen warganet

Moga jadi pebgajaran pada kita di malaysia.. Minta semua doakan.. Kesian pada mereka yg masih bekerja keras di barisan hadapan melawan wabak penyakt ini.. Sedih bila dpt berita sperti ini. Ya Allah ampun kan lah d0sa kau terimalah Amalannya.engkau tempat kan lah org yg beriman

Siti Rohani betul tu sokong sgt…bw ank suka hati keluar shoping…ya allah….x tau nk cakap n nk fikir….x terfikir ke mereka dgn semua ni.. Salam takziah moga arwh ditempatkan dikalangan hamba-Nya yg beramal soleh… aamin yarabal alamin

Allahuakbar…inallilahiwainahirojiun…smga roh arwh ditempatkan dikalangan org2 beriman…berehatlah dri dunia ini…

Mne yg seronok pergi shopping . Esaited nak balik kampung pk2 lah balikk weyhh disebalik keseronokkan tu ade yg tgh berjuang demi keselamatan semua … tahun ni je xbalik beraya , bersabar lahh sikitt .

innalillah,Al fatihah,Takziah Utk KelUarga beliau,rOh beliaU pi MeNeMUi PeNCipTanya kesyUrga KelaK AMiN2.

Al fatihah semuga roh nya ditempatkan bersama2 orang yg terpilih oleh Allah azawajallah dan takziah kepada ahli keluarganya.

Sumber : Gus Hans via yoy network