Mari Dgn Tongkang, Balik Naik Flight. Beratus PATI Myanmar Brjaya Diusir

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Sejak akhir-akhir ini, rakyat mula menyuarakan kebimbingan dengan kebanjiran warga asing di Negara kita. Lihat sahaja keadaan ibu kota yang kebanyakan premis-premis mula dikuasai peniaga asing.

Tak cukup dengan itu, timbul pula isu pelarian Rohingya yang menuntut hak-hak yang tidak sepatutnya di Negara kita. Sekali gus mencetuskan rasa tidak puas hati ramai pihak. Justeru, mereka meminta pihak berkuasa lebih tegas dalam menangani kebanjiran warga asing ini.

PERTAHaNAN NEGARA SEMakiN KETAT SEJAK PKP

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan baru-baru ini, ianya telah memudahkan pihak berkuasa untuk bertindak memperketatkan lagi pertahanan dan juga sempadan Negara daripada kemasukan PATI. Lihat sahaja beberapa siri kisah kejayaan pihak berkuasa dalam mengusir usaha PATI yang cuba memasuki perairan Negara kita.

PATI MYANMAR BERJAYA DIHANTAR PULANG MENERUSI 2 PENERBANGAN

Dalam perkembangan terbaru, setelah berjaya membuat penangkapan mereka yang masuk secara har4m dan tidak mempunyai dokumen yang sah, pihak Imigresen Malaysia telah menghantar pulang ratusan warga Myanmar.

Dikhabarkan mereka dihantar pulang melalui dua penerbangan pada 11 Mei lepas. Perkara ini dikongsikan sendiri di Facebook Friends of Imigration 2.0 dengan memaparkan PATI duduk di lapangan terbang sambil diawasi pihak berkuasa.

Jumlah k3seluruhan PATI yang berjaya dihantar pulang adalah 395 termasuk lelaki, wanita dan juga kanak-kanak. Ianya adalah hasil kerjasama dari kerajaan Malaysia dan juga Myanmar sendiri.

JANGAN BAGI MUKA, TERUS TEGAS DENGAN WARGA ASING

Melihat kepada reaksi pengguna laman maya, mereka sangat bersetuju dengan tindakan yang diambil dalam memastikan Negara bebas dari kemasukan PATI. Jika asyik diberi muka sudah pasti mereka akan naik toncang.

Mereka juga dilihat sempat mengucapkan tahniah dan berterima kasih kepada pihak berkuasa dalam menjayakan tugas berkenaan.

Secara k3seleruhannya, masing-masing perlu memainkan peranan dalam memberi maklumat kepada pihak berkuasa kedudukan dan cara PATI memasuki Negara. Dengan ini memudahkan lagi kerja membanteras aktiviti mereka di Negara kita. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

komen warganet

Cari sampai lubang cacing..apa yang pasti rakyat malaysia berhak tahu kemana mereka ni semua..jangan bagi muka lagi cukup2 lah kita berlembut selama ini. jangan biarkan terlepas dapt hantar balik. s1asat rmh ke rmh kondo2 mewah dan kawasan perumahan memang banyak. buat serbuan mengejut.rakyat berhak tahu kemana mereka sembunyi. dan cari dalangnya dan orang tengah yang gadaikan maruah negara ini.

Buat 0perasi besar-besaran, bila dit4ngkap mereka ni selalunya berada di pusat hiburan, juudi online, kedai telefon bimbit, benda2 yang mendatang kan keuntungan. Bersihkan semua pencer0 boh China di tanah air Malaysia.

Sokong sudah tiba masanya kita rakyat mlysia tidak boleh duduk saje berdiam diri mlihat bngsa asing melakukan sesukahati apa saje kat dlm negara kita..ayuh semua kita jdi mata2 tuk bntu pihak p0lis.

Chek semua condo2 mewah/serdehana kt seluruh malaysia. Guard ada orang luar susah nk masuk. Diorg tk keluar rumah nk beli barang turun kt bawah condo tu jer tu pasal payah nk nampak diorg ni berpelesiran susah laa diorg nk kena cekup.

Sumber: infomeeck