‘Kluster Tak Reti Bersyukur’, Tular Foto Bilik Kuarantin, Habis Punah R0sak & Bersepah

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Demi keselamatan sejagat, kerajaan telah menyediakan pelbagai jenis pusat kuarantin yang pastinya sangat selesa buat mereka yang terpaksa dikuarantinkan bagi menyekat penularan wabak C0V!D-19.

Bukan setakat itu, makan serta minuman tiga kali sehari turut disediakan bagi mereka yang berkuarantin di bawah pengurusan hotel-hotel yang telah diwartakan khusus oleh kerajaan.

“Sikap segelintir orang kita…”
Di Facebook, seorang pengguna laman itu berkongsikan sedikit kejadian dan juga situasi yang kini sedang menimpa bilik kuarantin di sebuah pusat yang tidak dinyatakan.

Jelasnya lagi, kebanyakan individu yang tinggal di pusat kuarantin tersebut sebelum ini adalah didakwa merupakan pelajar-pelajar IPT.

Sudah tentunya perkara ini menimbulkan kemarahan orang ramai di media sosial. Mereka berharap agar kerajaan dapat menangkap individu yang tidak bertanggungjawab ini dan berikan mereka hukuman yang setimpal.

Ramai juga yang menzahirkan perasaan kesal terhadap individu ini, yang dilihat seakan-akan tidak menghargai usaha dan pengorbanan yang dilakukan kerajaan terhadap diri mereka. Sumber: Facebook (posting asal), Twitter

Komen warganet

Ada senarai nama kan bilik mana siapa yg duduk.. Ambik gmbar setiap bilik sekali.. Pastu hantar bil beserta salinan report polis kat dorang.. Baru tahu erti penyesalan.

Nie golongan kluster kayangan duduk tu ke? Sedia maklumlah semua golongan kayangan nie guna duit utk semua.. Makan org sedia, baju org basuh kn, silap2 buang air pun org cucikn.. Nie golongan org tk reti bersyukur.. Golongan yg mengharapkn semua org buat utk dia..

Tu lah manusia, bagi free dah lah tak berterima kasih, tetapi membebankan lagi. Caj kan mereka barang yg rosak, kos membersihkan, denda sekali dan juga ban namanya supaya booking mana2 hotel tak boleh lagi.

Ni kluster KAYANGAN ke ni hahahahahahaha. Kesian pekerja hotel tu, siap membebel bahasa Sarawak yang Aku tak faham tapi Aku tahu dia Marah. Hotel mana ni? Tebtera bawang korek lah. Hahahahahaha cari siapa tuan badan tu. Kalau minah yang sama tu siap!

Setiap bilik mesti ada detail ..jadi bleh la kesan sapa punya perangai tu serupa beruk ..mcmni ka perangai kluster kayangan ..spesis pengotor ..baik gelangdangan lgi tahu hargai n jaga kebersihan

Rasanya elok kenakan bayaran ikut market. List nama dan info mmg ada rasanya. Saya kuat mnyokong agar mereka ni dikenakan bayaran..termasuk makanan dan segala kerosakan dan kebersihan. Org mcm ni mmg jangan diberi muka…

sumber nalurikini